Könnyen kezelhető, akadálymentesített, képernyőolvasók számára optimalizált verzió eléréséhez kattintson ide!

Vendéghétfő: Pintér Béla és Társulata: Szutyok

Akit kevésbé szeretnek, soha sem tudja pontosan, miért is szeretik őt „kevésbé”. A világ igazságtalanságát okolja, vagy az emberek érzéketlenségét, holott valójában érzelmi intelligenciájának fejletlensége; önzése és beszűkültsége miatt kerüli őt mindenki. Mert bizony kerülik. Nem szívesen állnak vele szóba.

Nem szeretve lenni, pokoli kín. Tekintete összeszűkül, fogát összeszorítja, keze ökölbe szorul. Ilyenkor a legveszélyesebb. Ő, akit kevésbé szeretnek.

„Pintér Béla saját társulatával kérlelhetetlenül csinálja vészesen kortárs, a rögvalót végletesen el- és megemelt módon arcunkba vágó, különleges színházát. A legújabb Pintér-opus torokszorítóan vicces, kérdve kifejtő tanulmány a hazaszeretetről. (…) A módszer megint ugyanaz. Letisztult, stilizált színházi tér, letisztult, stilizált jelmezek, neoprimitíven vulgárnépi történet neoprimitíven vulgárnépi karakterekkel és zenével, azután megrázó, a mával dialogizáló végkifejlet. (…) Halálosan ismerős, egyben halálosan ironikus az egész. De hányadán is állunk ezzel az iróniával? Színházi jelenünkben nagy valószínűséggel senki nem karikíroz olyan metsző pontossággal, mint Pintér. És mert az iróniának ez a pintéri formája éppenséggel abból fakad, hogy népét-nemzetét szereti, ámde nem csodálja, vagyis velünk magát is pellengérre állítja, miközben technikailag nem történik más, mint hogy egy az egyben hangzik el és jelenítődik meg az a sarkításig leegyszerűsített, ezáltal tipikussá cicomátlanított eszmeiség, amely mindennapjainkat alapvetően meghatározza.” (Markó Róbert – Revizor)

„Pintér Csővára [a Szutyok című előadás színhelye] kondenzált Magyarország. Félig sikerültek élik elégedetlen életüket. (…) A szeretetlenség, vagy a szeretni ügyetlenség keltette kínokat takarják jóindulatukkal, ami alól hamarosan előkopik mohóságuk, minden becstelenségre elszántságuk. Csámpás realizmus tárja föl a szociológiailag igaz, drámailag hiteles, a népszínművel kevert bohóctréfák köznapi melodrámákba fulladó összetettségét.” (Molnár Gál Péter, Népszabadság)

A Szutyok a 2010-es év meghatározó előadása volt, mellyel a társulat a Pécsi Országos Színházi Találkozón több díjat is nyert: 

 Legjobb színpadi szöveg díja: Pintér Béla

Legjobb női főszereplő díja: Szamosi Zsófia

Legjobb női epizódszereplő díja: Enyedi Éva

Szereplők:

Rózsi                                                     Szamosi Zsófi

Irén                                                   Szalontay Tünde

Anita                                                           Enyedi Éva

Attila                                              Friedenthal Zoltán

Bandi bácsi                                    Thuróczy Szabolcs

Pali bácsi                                                  Quitt László

Béla                                                     Szakonyi Györk

Etus                                                          Roszik Hella

Professzor, Rendőr, Zsűri elnök                   Pintér Béla

 

Zene: Kerényi Róbert

 

Dramaturg: Enyedi Éva

Jelmez: Benedek Mari

Jelmeztervező munkatársa: Kiss Julcsi

Bábu, Maszk: Juristovszky Sosa

Tér: Tamás Gábor

Fény: Varga László

Gazdasági munkatárs: Inhaizer Gyula

Produkciós munkatárs: Hidvégi Anna

Rendező munkatársa: Hajdú Rozi

 

Írta és rendezte: Pintér Béla

 

Készült a Nemzetközi Színházi Intézet Theater der Welt 2010 Mülheim an der Ruhr und Essen fesztiváljának keretében, a Theater an der Ruhr und Schauspiel Essen szervezésében, a RUHR 2010 Európa Kulturális Fővárosa együttműködésével.

Támogatók: NEFMI, NKA, Szkéné Színház

Eredeti bemutató: 2010. Szkéné Színház

Dátum Bérlet Színpad
2012. 12. 17 19:00 Bérletszünet Nagyszínpad
Szutyok

Vendéghétfő - PBésT: Szutyok


Műsor
Facebook
Instagram
Hírlevél