Könnyen kezelhető, akadálymentesített, képernyőolvasók számára optimalizált verzió eléréséhez kattintson ide!

Hírek

Sajtóközlemény
2018. ápr. 18.

dr. Fülöp Péter a Csiky Gergely Színház mb. igazgatója benyújtotta Kaposvár Megyei Jogú Város Önkormányzatához a következő 5 évre vonatkozó elképzeléseit, terveit tartalmazó pályázatát, amelyben művészeti vezetőnek Olt Tamás színész-rendező urat nevezte meg.

2018. 04. 18-án szerda délután a Társulat előtt ismertette a pályázat tartalmát, valamint Olt Tamás felkért művészeti vezető bemutatta művészeti elképzeléseit.

A pályázatot nyilvánosan elérhetővé tette, amely az alábbi linken érhető el: [LETÖLTÉS]

Üzenet a Színházi Világnapon – 2018 / Simon McBurney
2018. márc. 27.

Líbia északi vidékén, a kürénei partoktól alig félmérföldnyire van egy hatalmas barlang. Nyolcvan méter széles, húsz méter magas. A helyiek nyelvén Hauh Fteah a neve. Az 1951-ben végzett szénizotópos kormeghatározás szerint legalább százezer éve folyamatos itt az emberi jelenlét. A régészek több használati tárgy mellet egy csontfurulyát is feltártak, amelynek kora negyven- és hetvenezer év közé tehető. Amikor gyerekkoromban ezt meghallottam, megkérdeztem apámtól:

Inkább színházi alkotó vagyok, mintsem író, rendező vagy színész - interjú Olt Tamással
2018. jan. 25.

Olt Tamás a következő nagyszínpadi produkciónk A koncert, avagy semmi sem tökéletes szerző/rendezője.

Színművész vagy, rendezel, írsz, zenélsz. Hogy tudod ezeket a tevékenységeket szétválasztani magadban? Egyáltalán kell-e?

Inkább színházi alkotó vagyok, mintsem író, rendező vagy színész. Ezt nem kell szétválasztani, mert mindhez alkotófolyamat társul. Valamit létrehozni, valamiféle művészeti értéket képviselni. Azt szokták mondani, hogy válaszd szakmádnak a hobbidat, és akkor soha nem kell dolgoznod. Én pedig ebben a szerencsés helyzetben vagyok.

A koncert, avagy semmi sem tökéletes rendezője és szerzője is te vagy. Van olyan helyzet, amikor a rendező éned felülbírálja a szerzői énedet?

Természetesen. Általában, ha kapok egy felkérést egy darab megírására, akkor azt az adott csapatra írom. Ha tudom, hogy kikkel fogok dolgozni, akkor rájuk szoktam írni a darabjaimat. Mert ismerem, és tudom, hogy mi áll jól egy adott színésznek. De ez ebben az esetben ez nem így történt. Eltértem az alap metódustól. Már megvolt a kész darab, és utóbb derült ki, hogy ezt csináljam meg itt, Kaposváron. Az egészet át kellett írjam a színészekre. Valamennyit finomítottam rajta már korábban, de a próbafolyamat alatt alakítottuk hozzájuk a darab nagy részét. A szöveg, amit idehoztam, az egy alap volt, amit a fiatal kollégák töltöttek meg. Nagyon sok improvizáció mentén, és élőben készülő színdarab lett ez A koncert…

Az előadásban játszó színészeket ismerted már régebbről, vagy most találkoztál velük először?

A legtöbbjüket ismertem már korábbról. A most végzett, Vidnyánszky Attila osztályából származó fiatalokat onnantól kezdve, hogy felvették őket az egyetemre, de közülük is van, akit még régebbről ismerek. Benedek Dani és Zsíros Linda volt új találkozás nekem ebben a csapatban.

Miről szól a darab?

Az alaptörténet fiatalokról szól, akik szeretnének zenélni, de hiányzik belőlük valami. Van két kevésbé sikeres csapat. Az egyik lányokból áll, a másik fiúkból. Egyik sem érti, hogy miért nem tudnak működni. Van a történetben egy kis krimi, egy kis ármány, egy kis árulás. Aztán jön egy megváltó típusú karakter, aki színessé teszi azt a világot, ami addig fekete-fehér volt.

Ezek után a darab címének első felét nem kell magyarázni, de mit takar a „semmi sem tökéletes” alcím?

Igazából én ezt munkacímnek szántam, csak így maradt. Általában nem szoktam ennyire nevén nevezni a dolgokat a címadásnál. Olyan darabcímeim vannak például, mint a „Minden kezdet nehéz, hát még a versenyzongora” vagy „Az ember, aki rosszkor volt rossz helyen, aztán megint”. „A koncert”, az olyan kis egyszerű dolog. A „semmi sem tökéletes”-sel talán megelőlegezem azt, hogy nem csak arról fog szólni a darab, hogy bejövünk, és eléneklünk hét dalt egymás után.

Egészen különleges látványvilágú előadás jött létre. Kiknek köszönhető ez?

Azt kérte tőlünk a színház, hogy csináljuk egy nem hétköznapi, eredeti, fiatalos, lendületes előadást. Én pedig úgy gondoltam, hogy ehhez kérem Gulyás Annát koreográfusnak és Lakatos Márkot díszlet- és jelmeztervezőnek. Annát azért, mert ő úgy tud absztrahálni és mozgásművészetet vinni valamibe, hogy az ne legyen egészen tánc, de legyen külön története, tudjon szervesülni, és mégis kicsit elemelkedjen a kisreáltól. Márkot pedig azért, mert nagyon izgalmas képi világ van a fejében. Márkkal és Annával is dolgoztam már korábban együtt, ami mindig hatalmas élmény volt. Mindig valami egészen eredeti és új dolog jött létre. Úgy gondolom, hogy a mi hármas csapatunk most sem okoz majd csalódást.

A játéktér is különleges.

Ha már adott volt a lehetőség arra, hogy lendületes, fiatalos dolgot csináljak, akkor úgy gondoltam, hogy legyen eleve a tér is ilyen. Felcseréltük a színpadot és a nézőteret. A közönség a játéktér körül foglal helyet. Ez a fajta elrendezés kifejezetten arénaszerűvé teszi ezt a teret, és koncertcsarnok érzést ad neki.

Két nap múlva premier. Hogy látod most az előadást?

Kész vagyunk. Az emberben, mikor a célvonalnál áll, mindig elindul egy nosztalgikus mélabúság. Azt jelenti, hogy közel vagyunk a bemutatóhoz, hogy vége lesz valaminek, amit öröm volt csinálni. Emellett hatalmas az izgalmam is. Nagyon várom a közönség reakcióit. Kíváncsi vagyok, hogyan sikerül a fiatalok mellett a többi korosztályt is megszólítani.

Több szálon is kötődsz Kaposvárhoz és a Csikyhez. Mik ezek?

A szüleim a Csikyben találtak egymásra, apukám színész volt, és a színpadon játszott, anyukám pedig zenész volt, és a zenekari árokban játszott. Ebből a találkozásból vagyok én és a testvérem. Ugyan itt születtem a városban, de nem laktunk már itt. Aztán sok-sok évvel később az első kaposvári színészosztályba jártam az egyetemen. Babarczy László volt az osztályfőnököm, többek között Mohácsi János, Znamenák István, Kelemen József, Spiró György volt a tanárom. Több vizsgám is a kaposvári színház színpadán volt, köztük az államvizsgám is.

Ha nem is a színházépületben, de milyen érzés újra itt dolgoznod?

Hazajönni mindig jó. És az is jó, ha az embernek egyre több olyan hely van az életében, amit otthonának tekinthet. Kaposvár is egy ilyen hely számomra.

Sarok Ildikó
Fotó: Memlaur Imre

Interjú Sarkadi Kiss Jánossal, A nagybőgő rendezőjével
2018. jan. 18.

2018. január 20-án mutatjuk be Patrick Süskind A nagybőgő című monodrámáját a Stúdiószínpadon. Az előadást Hunyadkürti György játssza, a rendező Sarkadi Kiss János, akinek ez az első munkája rendezőként.

Jótékonysági adománygyűjtés
2018. jan. 08.

A Csiky Gergely Színház és a Compass Egyesület szervezésében!

A tavalyi évben úgy döntöttünk a karácsonyi időszak alatt gyűjtést szervezünk. Arra biztattuk a színházat szerető és látogató nézőinket, hogy hozzanak be hozzánk, a jegyirodánkba tartós élelmiszereket, jó állapotban lévő játékokat, amit mi eljuttattunk rászoruló családoknak, nehéz sorsú, illetve hátrányos helyzetű gyerekeknek. Az elmúlt évben több, mint 400 ajándéktasak gyűlt össze.

IX. Kaposvári ASSITEJ Gyermek- és Ifjúsági Színházi Biennálé
2018. ápr. 06.

IX. Kaposvári ASSITEJ Gyermek- és Ifjúsági Színházi Biennálé –

„Rajzolsz nekünk szemet?”

- Alkoss velünk!-

A Csiky Gergely Színház felhívása óvodások, általános és középiskolások részére, a IX. Kaposvári ASSITEJ Gyermek- és Ifjúsági Színházi Biennáléhoz kapcsolódóan.

Alkoss, rajzolj és gyere el a Biennáléra!

Minden 2. évben, megrendezésre kerül a Kaposvári ASSITEJ Gyermek- és Ifjúsági Színházi Biennálé. Idén a IX. alkalomhoz érkeztünk, ezért a Kaposvári Csiky Gergely Színház közös alkotásra hívja fel a gyermekeket, fiatalokat.

A fesztivál logójában nagy hangsúlyt kap szimbólumként az egyik legfontosabb érzékszervünk, a Szem.

Tehát a feladat nem más, mint elengedni a fantáziátokat és egy (vagy több) szemet készíteni:

Rajzold le, fesd meg, az alkotások módját rátok bízzuk!

A szemek tetszőleges technikával készülhetnek, ám alkotó felületként a csomagolópapírt tanácsoljuk!

A rajzokat, festményeket A/3- as mérettől felfelé, bármekkora papírméretre, papírformára készülhetnek, egyénileg és csoportosan is rajzolhattok!

Az összes beérkező alkotás kiállításra és felhasználásra kerül az Együd Árpád Kulturális Központban és végig megtekinthető lesz a Biennálé ideje alatt.

Kérjük, hogy az alkotásotok hátoldalán a saját, óvodád/iskolád, felkészítő pedagógusod nevét is tüntessétek fel!

Alkotások leadható az Együdben a jegypénztárban DE: A Csiky Gergely Színház egyeztetés után, személyesen megy ki az adott intézményekbe az elkészült rajzokért.

A benyújtási határidő:

2018. április 20.

„Nézed? Jó, de mit?

IX. Kaposvári ASSITEJ Gyermek- és Ifjúsági Színházi Biennálé

Május 7- 12. között találkozunk, addig is légy kreatív és rajzolj nekünk szemeket!

Ünnepeljünk együtt!”

[Letölthető programtáblázat]

www.csiky.hu

jegyiroda@csiky.hu


Éljenek a chioggiai asszonyok!
2018. márc. 21.

Mekkora veszekedést képes kirobbantani egy szelet sült tök? Akik még nem látták a Chioggiai csetepatét, biztosan azt gondolják, hogy semekkorát. Pedig Carlo Goldoni komédiájában a sült tök az oka mindennek.

Hunyadkürti György a tőle megszokott profizmussal alakítja a nagybőgőst
2018. jan. 24.

Szombat este hét óra. Megtelt a Stúdiószínpad nézőtere, Patrick Süskind A nagybőgő című művének premierjén.

Interjú az Aase-díjas Serf Egyeddel
2018. jan. 09.

Aase-díjat vehetett át Serf Egyed 2017. december 18-án a Bajor Gizi Színészmúzeumban. A díjat Gobbi Hilda alapította a végrendeletében az "emlékezetes percek, pillanatok főszereplői", azaz az epizódszerepeket játszók számára. Szakmai díjról van szó, amelyet minden évben két színésznek és két színésznőnek ítélnek oda. Aase anyó Ibsen Peer Gynt című drámakölteményének egyik alakja. A szerep ugyan rövid, de felejthetetlen alakításra nyújt lehetőséget.

Hunyadkürti György, Lugosi György, Csonka Ibolya és Tóth Eleonóra után Serf Egyedet is a Csiky Gergely Színház Aase-díjas színészei között köszönthetjük. A díjról, színészetről, emlékekről beszélgettem vele.

„Az élet kabaré, igen”
2017. dec. 30.

A 30-as évek Berlinjébe repíti vissza minket a Cabaret című musical. A nézőtérről egy pillanat alatt a Kit Kat Klub nevű lokálban találjuk magunkat. Míg odakint a világtörténelem egyik legsötétebb időszaka kezdődik, bent a kabaré vendégei erről tudomást sem véve szórakoznak. Itt lépnek fel estéről estére a mindenre kapható táncosnők, köztük az angliai díva, Sally Bowles is. Ebbe a velejéig romlott világba érkezik egy fiatal amerikai író, Cliff Bradshaw, aki a történet egyetlen igaz figurája. Sally és Cliff két külön világ, sorsuk mégis összefonódik. De vajon kapcsolatuk túléli-e a nehézségeket?

Műsor
Hírek - kategóriák
Facebook
Instagram
Hírlevél