Könnyen kezelhető, akadálymentesített, képernyőolvasók számára optimalizált verzió eléréséhez kattintson ide!

Hírek

„Fehér” Karácsony
2016. dec. 14.

Szeretni és szeretve lenni jó. Mint már korábban hírül adtuk, színházunk is részt szeretne venni az adventi időszak egyik legfontosabb cselekedetében, az adakozásban. Ám mivel a színház alapvetően közösségi élmény, vagyis önmagában, közönsége nélkül csak szerepjátszó, felnőni nem akaró gyerekfelnőttek gyülekezete, egy újfajta katarzis-élmény megélésére hívtuk Önöket – de most nem a színház, hanem az Adakozás Örömének katarzisát élhetjük át együtt.

Négyszögletű kerek egész
2016. dec. 06.

Ma délutántól Mikkamakka összegyűjt mindannyiunkat, hatalmas barátság-zsákjába pakol és elvisz minket a csúf világ elől a béke szigetére, a négyszögletű kerek erdőbe. Persze vita és perlekedés ott is van, mert ahol két ember egy padra ül, ott már azért tudnak lenni nézetkülönbségek, de egymás eltiprása még sincs – még ha olykor-néha rá is tiprunk egymás tyúkszemére. De egyvalamiben biztosak lehetünk: jön majd Mikkamakka és igazságot tesz.

Adj és adatik
2016. dec. 06.

Karácsony közeledvén az ember óhatatlanul számot vet az elmúlt évéről, kicsit beleáll egy-két pillanatra a napba. Még azok is, akik amúgy pont nem az elcsendesedést választják az adventi időszakban, hanem a mindennapok pörgésére még inkább felcsavarodnak, aztán végül valahogy az összeomlás széléről az utolsó pillanatra valahogy mégis varázsütésre összeálló karácsonyi vacsorára odaérnek egymás közelébe. De vannak, és sajnos egyre többen vannak olyanok, akinek mindez nem adatik meg.

Menetjegy a Levehetetlenségbe
2016. nov. 30.

Nem először vagyunk vendégei a budapesti Nemzeti Színháznak. November 28-án este nagy sikerrel játszottuk, az itthon is közönségkedvenc, Bérczes László rendezte Szigorúan ellenőrzött vonatokat.

ALÁZAT ÉS TEHETSÉG
2016. nov. 24.

Csonka Ibolya Patrónus Arts-díjas!

Tavaly Hunyadkürti György, az idén Csonka Ibolya kapta a Patrónus Arts Alapítvány művészeti díját. Országos díjról lévén szó nagy büszkeség, hogy tavaly is, az idén is a Csiky színészét jutalmazták. És ha a neveket nézzük, teljes joggal.

Ahogyan a címben írtuk, Csonka Ibolya alázatát és tehetségét értékelte az alapítvány kuratóriuma, és a színpadon nincs e kettőnél fontosabb. Tehetség híján az alázat nincs mit szolgáljon, alázat nélkül pedig a tehetség csak szalmaláng-ideig érvényes, egy pillanatra felszikrázik, aztán örökre elillan. Márpedig Csonka Ibolya tehetsége immár két évtizede ragyog a kaposvári színpadon, akár díjazzák, akár nem.

Ahogy színpadra lépett az 1981-ban megalakult budapesti Katona József Színházban, a Manó Szonyájaként megkapta a Kritikusok díját. Aztán Kaposvár következett, és itt bizony szükség volt az alázatra: sokáig úgy tűnt, ez kevés, legalábbis a vidéki létezésben nem hullottak évről-évre a díjak. Igaz, a kollégák és a közönség szeretete visszaigazolta Csonka Ibolya tehetségét. Majd 2010-ben az Aase-díjjal, 2015-ben pedig a POSzT legjobb női epizodistájának választásával visszaállt a világ rendje. Ezt húzza alá a Patrónus Arts művészeti díja most.

Pontatlanok vagyunk persze, ha csak erre a két tulajdonságra – alázat és tehetség – redukáljuk Csonka Ibolya művészetét. Kell hozzá az a sokoldalúság, ami őt operettben és drámában, gyerekelőadásban és vígjátékban, tulajdonképpen minden színházi műfajban a kiválóak közé emeli. És elfogultan tegyük hozzá: kell az a hűség is, amivel Csonka Ibolya immár több, mint két évtizede a kaposvári Csiky Gergely Színházat szolgálja. Szívből gratulálunk!

Karácsonyi társulati ülés
2016. dec. 09.

A Közgyűlés dr. Fülöp Péter igazgatói megbízását meghosszabbította, aki Bozsik Yvette-re számít művészeti vezetőként.

Színház – nem múzeum
2016. dec. 06.

Beszélgetés Kelemen Józseffel

 

Az egérfogót Babarczy László rendezésében negyven évvel ezelőtt, éppen Agatha Christie halálának évében mutatta be a Csiky Gergely Színház. Azzal a kérdéssel kezdem, amit akkor, 1976-ban a helyi újságíró is feltett Babarczynak: nem derogál neked, elismert színész-rendezőnek, hogy „csak” krimit rendezel?

Civilségem, Sáraságom
2016. dec. 04.

Bérczes László aprólékos kimunkáltsággal nyúl minden figyelmébe kerülő drámai szöveggel. Amolyan “szöszmötölős” fajta. Különös figyelemmel kezeli Háy János szavait, olykor napokat képes elmolyolni egy-egy szó, mondat érzelmi hátterével, miértjével. Persze ehhez társakat is kell találni. Mészáros Sára személyében ráakadt egy ilyen “szintén zenész”-alkatú színészre. A nemrég a Szkénében bemutatott A halottember című Háy drámának főszereplőjével Marton Éva beszélgetett a revizor online-on.

A mese hatalma
2016. nov. 24.

Mesélni jó. Nem kell részletezni, hogy milyen fontos hatással van egy gyermek lelki és bizony testi fejlődésére, ha mesélnek neki. De arról kevés tanulmány született eddig, hogy mennyivel csökkenti a mindennapi stressz elviselését és feldolgozását a mesélő számára.

Ölelni végtelen
2016. nov. 18.

Hát elköszöntünk. Itt volt apraja, nagyja, színe, fonákja, eleje, vége. Utoljára megtelt élettel, színháztörténelemmel, zajjal, csipet szomorúsággal, de mindent felírül író életkedvvel,  vidámsággal, jókedvű emlékezéssel A Ház. Együtt voltunk, és csak ez számít.

Műsor
Hírek - kategóriák
Facebook
Instagram
Hírlevél